1. Základní řídící aerodynamické prvky jsou:

a) Výškové kormidlo, klapky, spojlery, křidélka.

b) Výškové kormidlo, směrové kormidlo, křidélka, klapky.

c) Výškové kormidlo, směrové kormidlo, křidélka.


2. Reverzační jev je:

a) Jev způsobující obrácení smyslu působení řídících ploch při vysokých rychlostech.

b) Jev způsobující obrácení smyslu působení aerodynamických brzd.

c) Jev způsobující obrácení smyslu působení řídících ploch při nízkých rychlostech.


3. Příčinou reverzačního jevu je:

a) Překonání aeroelastických sil tuhostí konstrukce.

b) Překonání tuhosti konstrukce aeroelastickými silami.

c) Geometrické zkroucení křídel a stabilizátorů držících řídící plochy.


4. Možná řešení reverzačního jevu:

a) Vyztužení konstrukce, plovoucí výškovka, výškové kormidlo typu "kachna".

b) Vyztužení konstrukce, motýlkové ocasní plochy.

c) Motýlkové ocasní plochy, plovoucí výškovka, výškové kormidlo typu "kachna".

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky