1. Nadzvukové profily bývají:

a) Symetrické s ostrými hranami.

b) Symetrické s oblou náběžnou hranou.

c) Asymetrické s oblou náběžnou hranou.


2. Součinitel vztlaku při letu nadzvukovou rychlostí lze vypočítat dle vzorce:

a)

b)

c)


3. Profil "rovná deska" je:

a) Aerodynamicky nejefektivnějším prakticky využitelným nadzvukovým profilem.

b) Nejpoužívanějším nadzvukovým profilem.

c) Aerodynamicky nejefektivnějším teoretickým nadzvukovým profilem.


4. Kterému nadzvukovému profilu odpovýdá průběh tlaků na následujícím obrázku:

a) Profilu "rovná deska".

b) Dvou-klínovému profilu.

c) Dvoj-vypuklému profilu.


5. Vypočtěte součinitel odporu dvou-vypuklého profilu za předpokladů že: M = 1,3; α = 5° = 0,0873 rad; d = 0,04 m; t = 1,3 m; CDtř = 0,0316; CD = ?.


6. Speciální případy šípového křídla jsou:

a) Šípové křídlo se záponrým úhlem šípu, šípové křídlo se zakřivenou náběžnou hranou.

b) Šípové křídlo s měnitelnou geometrií, šípové křídlo se záponrým úhlem šípu, šípové křídlo se zakřivenou náběžnou hranou.

c) Šípové křídlo s měnitelnou geometrií, šípové křídlo se záponrým úhlem šípu.


7. Výhody delta křídla oproti šípovému křídlu jsou:

a) Nižší aerodynamický odpor, nižší citlivost na přetažení.

b) Nižší aerodynamický odpor, nižší citlivost na přetažení, nižší pádová rychlost.

c) Nižší citlivost na přetažení, vyšší vztalk.


8. Vírový náběh je:

a) Ploška vystupující z náběžné hrany u kořene křídla směrem dopředu, která snižuje odpor letounu.

b) Ploška vystupující z náběžné hrany u kořene křídla směrem dopředu, která snižuje citlivost letounu na přetažení.

c) Ani jedna z předcházejících možností.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky