1. Nadzvukové profily bývají:
a) Symetrické s ostrými hranami.
b) Symetrické s oblou náběžnou hranou.
c) Asymetrické s oblou náběžnou hranou.
2. Součinitel vztlaku při letu nadzvukovou rychlostí lze vypočítat dle vzorce:
a)
b)
c)
3. Profil "rovná deska" je:
a) Aerodynamicky nejefektivnějším prakticky využitelným nadzvukovým profilem.
b) Nejpoužívanějším nadzvukovým profilem.
c) Aerodynamicky nejefektivnějším teoretickým nadzvukovým profilem.
4. Kterému nadzvukovému profilu odpovýdá průběh tlaků na následujícím obrázku:
a) Profilu "rovná deska".
b) Dvou-klínovému profilu.
c) Dvoj-vypuklému profilu.
5. Vypočtěte součinitel odporu dvou-vypuklého profilu za předpokladů že: M = 1,3; α = 5° = 0,0873 rad; d = 0,04 m; t = 1,3 m; CDtř = 0,0316; CD = ?.
6. Speciální případy šípového křídla jsou:
a) Šípové křídlo se záponrým úhlem šípu, šípové křídlo se zakřivenou náběžnou hranou.
b) Šípové křídlo s měnitelnou geometrií, šípové křídlo se záponrým úhlem šípu, šípové křídlo se zakřivenou náběžnou hranou.
c) Šípové křídlo s měnitelnou geometrií, šípové křídlo se záponrým úhlem šípu.
7. Výhody delta křídla oproti šípovému křídlu jsou:
a) Nižší aerodynamický odpor, nižší citlivost na přetažení.
b) Nižší aerodynamický odpor, nižší citlivost na přetažení, nižší pádová rychlost.
c) Nižší citlivost na přetažení, vyšší vztalk.
8. Vírový náběh je:
a) Ploška vystupující z náběžné hrany u kořene křídla směrem dopředu, která snižuje odpor letounu.
b) Ploška vystupující z náběžné hrany u kořene křídla směrem dopředu, která snižuje citlivost letounu na přetažení.
c) Ani jedna z předcházejících možností.